Czas na kolejną odsłonę innowacji pedagogicznej prowadzonej w grupie "Bystrzaki".
Jednym z trzech filarów w koncepcji planu daltońskiego jest SAMODZIELNOŚĆ dzieci, którą możemy rozwijać stosując INSTRUKCJE CZYNNOŚCIOWE. Owe instrukcje to nic innego, jak wizualizowane etapy wykonania określonych zadań, z wykorzystaniem których dzieci podejmują samodzielnie aktywność.
Jednym z elementów koncepcji planu daltońskiego jest wprowadzenie listy obecności dzieci. Po przyjściu do sali Bystrzaki oznaczają swoją obecność na tablicy. Czynność ta daje dzieciom możliwość poznawania i utrwalania liter oraz przygotowuje do nauki czytania i pisania.
Od początku listopada w grupie 0f prowadzona jest innowacja pedagogiczna pt. "Edukacja Daltońska - rozwijanie odpowiedzialności, samodzielności i współpracy". W powyższą metodę nauczania wpisuje się szereg pomocy dydaktycznych, które są wykorzystywane na zajęciach edukacji przedszkolnej. Czas na przedstawienie pierwszych "narzędzi", którymi są kolorowe dni tygodnia i kalendarz pogody.
Karta innowacji pedagogicznej
- Tytuł innowacji:
„Edukacja Daltońska – rozwijanie odpowiedzialności, samodzielności i współpracy”
- Imię i nazwisko autora/autorów innowacji: Alina Trzęsiec
- Osoby zaangażowane w realizację innowacji:
Nauczyciele: Alina Trzęsiec, Magdalena Nowak, Kamila Ziółek-Ciałowicz
- Liczba uczniów biorących udział w innowacji: 25
- Termin realizacji innowacji: październik 2021 – czerwiec 2022
- Rodzaj innowacji:
- programowa
- organizacyjna
- metodyczna
- Finansowanie innowacji – organ prowadzący wyraził zgodę na finansowanie planowanych działań